Fanfare St. Willibrordus Lierop

Fanfare St. Willibrordus is opgericht in het jaar 1929 op initiatief van kapelaan Verhoeven en pastoor Offermans.

“Een mens leeft niet van brood alleen” zo moeten zij gedacht hebben. Op 5 februari 1929 werden de eerste 16 instrumenten door de firma Schenkelaars uit Eindhoven afgeleverd, deze datum is dan ook gelijk de officiële oprichtingsdatum.

De vereniging telt ongeveer 120 leden waarvan 75 muzikanten.
Het is een bloeiende actieve vereniging die muziek en plezier hoog in het vaandel heeft staan. De vereniging stelt zich ten doel een bijdrage te leveren aan het culturele en maatschappelijke leven binnen de gemeenschap Lierop. Maar ook voor de eigen leden probeert zij een gezonde mix te creëren waarin interessante muzikale uitdagingen worden aangegaan voor jong en oud.