Slagwerkgroep

De Slagwerkgroep is opgericht in 1962 en bestaat uit ongeveer 20 jonge en enkele iets minder jonge muzikanten. Dat dit een hechte club is, blijkt wel uit het feit dat in de ruim 55 jaar er slechts 5 verschillende instructeurs actief zijn geweest. Sinds 2004 staat de huidige instructeur John Klaus voor de groep.

De slagwerkgroep kenmerkt zich door de goeie sfeer, met focus op resultaat wanneer dit nodig is. Dit laatste heeft al meerdere malen geleid tot een Nederlands kampioenschap, meestal in de 2e klasse. Daarnaast staan optredens bij Lierop Live-concerten of deelnames aan de carnavalsoptocht bekend om de ‘typische slagwerkhumor’.

De laatste deelname aan concertwedstrijd was in 2017; dit leverde promotie naar de 1e klasse, en uitnodiging voor het NK in Assen op, wat een 3e plek opleverde.

Door te streven naar nieuwe en afwisselende elementen, zijn bijvoorbeeld de bijdrages bij Lierop live telkens verrassend met humor, actie en variatie.

Ook hebben de laatste jaren uiteenlopende optredens plaatsgevonden, van traditionele uitwisselingsconcerten met andere slagwerkgroepen tot een middagvullende show met een koor. Met de ladderact (ook uitgevoerd tijdens Lierop Live in 2016) werd zelfs voor 5000 man opgetreden in een show in de Brabanthallen in Den Bosch. Zowel qua toeschouwers als beleving een absoluut hoogtepunt.

Repetitie avonden

Elke donderdag van 20:00 tot 22:00 uur in de Vurherd in Lierop