Showtime zeer succesvol!

In de 90 jaar van fanfare St. Willibrordus zijn er al vele hoogtepunten bereikt. Promsconcerten, concoursen, het Nederlands kampioenschap en nog vele andere concerten waar we met trots op terug kunnen kijken. Het filmconcert van afgelopen zaterdag kunnen we hier dan ook zeker aan toevoegen.

Vele Lieroppenaren waren naar Someren afgereisd om dit te aanschouwen. De Ruchte was ‘the place to be’. De tribune was goed gevuld en zelfs het balkon moest nog geopend worden voor publiek. Nadat de gordijnen opengingen was het tijd voor ‘Showtime’!

Young Dynamic Fanfare beet, onder leiding van Björn Lijten, de spits af met de nummers Frozen, ABBA en the Blues Brothers. Bij het laatst genoemde nummer zagen we de film van een aantal jaar geleden, waarbij Jens van Lierop en Roel van Bussel zelf de Blues Brothers speelden.

Daarna kwam de Lieropse fanfare-film. Tambour-maître Jan van Gastel haalde in de film alle leden op. Uiteindelijk marcheerden ze richting Someren en kwamen ze in de zaal van de Ruchte naar binnen… in het nieuwe pak. Wat zagen ze er mooi uit!

Na het woordje van voorzitter Robert van Otterdijk was het de beurt aan de slagwerkgroep en fanfare. Zij begonnen samen met een prachtig nummer waarbij foto’s van 90 jaar fanfare St. Willibrordus getoond werden. Daarna wisselden de fanfare onder leiding van Henk Mertens en de slagwerkgroep en Young Dynamic Slagwerk onder leiding van John Klaus elkaar steeds af. Zo ging het van Harry Potter naar de Gladiator en van Pokemon naar Eve of the War.

Al met al een prachtig en gevarieerd concert, met mooie filmmuziek en bijbehorende beelden van vele leuke films’.